سيب درختى
کشکول ماه نشان
جمعه 20 دی 1392برچسب:, :: 6:42 ::  نويسنده : عبدالله

طبيعت آن: شيرين آن گرم و تر و ترش آن سرد و خشك و ميخوش يا ترش و شيرين آن معتدل و كمى خشك مى‌باشد.

تركيب شيميايى: در هر يك‌صد گرم قسمت قابل خوردن ميوۀ سيب درختى خام مواد زير وجود دارد:

آب حدود  ٨۵  گرم-هيدراتهاى كربن  ۵ / ١٣  گرم-آهن  ٣ / ٠  ميلى‌گرم-سديم  ١  ميلى‌گرم-پتاسيم  ١١٠  ميلى‌گرم-تيامين  ٠٣ / ٠  ميلى‌گرم-رايبوفلاوين  ٠٢ / ٠  ميلى‌گرم-نياسين  ١ / ٠  ميلى‌گرم- فسفر  ١٠  ميلى‌گرم-پكتين به صورت كلسيم پكتات  ٧  ميلى‌گرم-مادۀ اسپاراژين-گلوكوزيد فلوريزين-فروكتوز-گلوكوز-سوكروز-سوكسينيك‌اسيد-لاكتيك‌اسيد-اسكوربيك اسيد- سيتريك‌اسيد-ماليك‌اسيد-

ويتامين‌هاى A حدود  ٩٠  واحد بين‌المللى C 4 ميلى‌گرم در ميوۀ سيب وجود دارد

خواص درمانى:  ١ -هر روز آن را بخوريد. مدرّ آرام‌كننده و اشتهاآور است، خون را صاف مى‌كند، مقوى كبد و معده مى‌باشد، قدرت ضدّ سمّى دارد و مانع تشكيل اسيد اوريك در بدن مى‌شود، تصلب شريانها و تب‌هاى حصبه‌اى و زكامهاى سخت را درمان مى‌كند. ضدّ سرطان است.

 ٢ -خوردن نوع شيرين آن فرح‌آور و مقوى قلب و لطيف‌كنندۀ روح و روان است.

3-نوشيدن آب سيب در موارد سرماخوردگى و گرفتگى صدا اثرات زيادى دارد، براى افرادى كه عطش مفرد دارند بسيار مفيد مى‌باشد، اسهالهاى صفراوى را نيز متوقف مى‌سازد.

 ۴ -آب سيب سرخ را بگيريد و با عسل شيرين كنيد و به كودك بدهيد. اسهال كودك را درمان مى‌كند.

5-خوردن سيب پخته (كمپوت سيب) سرفه‌هاى خشك را تسكين مى‌دهد.

 ۶ -هفت روز هر روز يك كيلو از آن را خوب بجويد و بخوريد. براى زنانى كه به علتى حامله نمى‌شوند مفيد است.

7-خوردن پالودۀ سيب سرخ با عسل درد سينه را تسكين مى‌دهد، از استفراغ جلوگيرى مى‌كند، دل پيچك و اسهال و اسهال خونى و يبوست را برطرف مى‌سازد، ضعف اعصاب را درمان مى‌كند، ويار زن حامله را برطرف مى‌سازد.

  ٨ -يا پالودۀ سيب سرخ را با عسل شيرين كنيد و شب موقع خواب بخوريد يا موقع خواب سه عدد سيب قرمز را خوب بجويد و بخوريد يا آب سيب قرمز را موقع خواب يك ليوان بنوشيد بيخوابى‌هاى مختلف همچنين بى‌خوابى پيران را برطرف مى‌سازد.

9-در هر روز چند بار هر مرتبه يك يا دو عدد آن را قاچ كنيد و در يك ليتر آب جوش دو ساعت دم كنيد و بخوريد. قولنج كليه را درمان مى‌كند.

 ١٠ -دو يا سه عدد آن را با پوست در يك ليتر آب خورد كنيد و پانزده دقيقه بجوشانيد بعد كمى

Bottom of Form

پودر عصارۀ شيرين‌بيان در آب آن حل كنيد و بخوريد ورم ريه و احتناق و ورم روده‌ها و روماتيسم و نقرس را درمان مى‌كند.

11-سيب را در خمير بگيريد و در زير آتش يا در فر بپزيد بعد گل‌ها را جدا كرده و آن سيب را بخوريد. براى اشخاص مبتلا به سل و تنگى‌نفس و لاغرى نافع است.

 ١٢ -آن را بكوبيد بعد در آب خودش بپزيد و ضماد كنيد. زخمهاى بزرگ و شديد و سخت را درمان مى‌كند.

13-يك سيب قرمز شيرين را پوست بكنيد و مغز آن را هم بيرون آوريد و بپزيد بعد آن را با شير مادرى كه دختردار باشد خمير نموده و پشت چشم ضماد كنيد. چشم دردى كه از ضربه‌خوردگى باشد را درمان مى‌كند.

  ١۴ -يك سيب درشت را از وسط به دو قسمت تقسيم كنيد و ميانش را درآوريد و بجاى محتوياتش داخل آن گل گوگرد بگذاريد و سيب را مثل اول روى هم بگذاريد و با نخ ببنديد و آن را در كوره يا فر بپزيد بعد خوب آن را له كنيد و بر موضع بماليد. گال و كچلى را درمان مى‌كند.

تذكر: خوردن سيب كال بخصوص اسراف در آن سبب ضعف قواى دماغى شده و حافظۀ انسان را نقصان مى‌دهد و فراموشى ايجاد مى‌كند، ايجاد ناراحتى‌هايى چون نفخ و كشيدگى و درد عضلات و پريدن ناگهان اعضاى بدن مى‌نمايد، خوردن سيب ترش سبب ضعف اعصاب مى‌گردد و انسان را ترسو مى‌كند.

پوست سيب درختى

خواص درمانى: ١ -يك قاشق سوپ‌خورى از كوبيدۀ خشك آن را در يك فنجان آب بريزيد و با شكر شربت كنيد و بنوشيد. ترشى ادرار را برطرف مى‌سازد.

2-پس از هر غذا يك قاشق سوپ‌خورى از كوبيدۀ خشك آن را در يك فنجان آب بجوشانيد و آب آن را بنوشيد. درد و ورم شصت پا يا نقرس و درد مفاصل را درمان مى‌كند.

رب سيب

خواص درمانى: ١ -آن را بخوريد. براى رفع غلبۀ صفرا و غليان خون مفيد است، اسهال صفراوى و قى صفراوى را قطع مى‌كند، غم را برطرف مى‌سازد، دردهاى سوداوى را تسكين مى‌دهد.

2-هفت روز صبح روزى هفت مثقال از آن را با نان بخوريد. از خونريزى زياد قاعدگى جلوگيرى مى‌كند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 575
بازدید کل : 61046
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1